Конспекти занятть

Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку
                          "Підводне царство"
Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку
                         "В гості до осені"
Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку
                      "Весняний первоцвіт"
Заняття для дітей старшого дошкільного віку "Де живе повітря?"
Інтегроване заняття для старшого дошкільного віку "Стежинами здоров'я"
       
Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку з пріоритетом мовленнєво – творчих завдань(малювання)
на тему: «Казкова майстерня маленьких фантазерів»

                                                                Вихователь  І.І. Лихина


Мета : Закріпити знання про українські народні казки; вчити робити висновки на основі почутого та набутих раніше знань; розвивати творчу уяву, асоціативне, логічне мислення, навички зв’язного мовлення, фантазію; поглибити вміння на слух визначати звуки в словах, завдяки малюнках – схемах впізнавати казку, відгадувати героїв казок у заплутаних казках та виправляти помилки; вчити розв’язувати творчі завдання за мотивами знайомих казок; закріпити навички творчої роботи з казкою на основі малювання казки та створення своєї за малюнком; виховувати вміння працювати в колективі, інтерес до художніх творів.



Матеріал : 

Іграшкове сердечко; звукозапис мелодії «В гостях у казки»; звукозапис програми «Що? Де? Коли?»; відео завдання «Зашифровані казки»; книжка з переплутаною казкою; розрізні картинки казок в конвертах; аркуш паперу А4; фарби гуаш; прозора плівка; вологі серветки; розетки; мультимедійний проектор; фліпчат; фішки сонечка та хмаринки.

1.Організаційний момент

(Діти заходять до зали, стають півкола.)

Вихователь: Діти! В народі кажуть: «Добрий гість – дому радість!». Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Тож давайте привітаємось:

  Раді вітати Вас в нашій оселі!

  Зичимо щастя, здоров’я, добра!

Вихователь:  А щоб наша праця була продуктивною, нам потрібно привітатися один із одним, та сказати комплімент. Тож давайте посміхнемося товаришу ліворуч, а тепер праворуч. Візьмемо чарівне сердечко та скажемо один одному комплімент.

2. Д/гра «Комплімент»

 ( Діти беруть іграшкове сердечко та передають його по колу говоривши приємні слова товаришу.)

3. Основна частина.

Вихователь:  Сьогодні завітала до діток

У рідний наш, веселий дитсадок.

Хороша казка, добра й товариська,

Як ви вже здогадались, українська

( Лунає звукозапис мелодії «В гостях у казки»)

Вихователь:  Отже, ви вже здогадалися, що мова піде сьогодні про казку. Щоб дізнатися чи знаєте ви казки, ми проведемо вікторину під назвою «Все вмію, все знаю». Ви згодні? (Відповіді дітей).

 Вихователь: Тож давайте поділимося на команди, та займемо свої місця у клубі розумників. Як ви вже побачили у нас буде дві команди. Команда Сонечок та команда Хмаринок. Хто ж буде найрозумніший, вирішать судь’ї, це будуть наші гості.  (Діти діляться на команди, та займають відповідні місця).

Вихователь:  Отже, команди є, наша вікторина буде складатися із запитань та відповідей. За кожну правильну відповідь. Команда буде отримувати фішку. По закінченні гри, фішки будуть підраховані, та буде визначена команда - переможець вікторини та пройде нагородження. Під час вікторини потрібно дотримуватись (Лунає звукозапис програми «Що? Де? Коли?»)

Завдання №1
Якийзвук найчастіше зустрічається в скоромовці.

У Аліни літнє плаття
Плаття біле, як латаття.

Заболіло горло в горили
Бо горила багато говорила.
Черепаха чаплю ввечері
Пригощала чаєм з печивом.
Тигренятко з тигром татом
Тренувалися стрибати.
Бабин біб розцвів у дощ
Буде бабі біб у борщ.
Павло і Пилипко
Поливали липку.
Вихователь:  Ось ми і виконали перше завдання вікторини. Шановні судьї підведіть підсумки.

(Лунає звукозапис програми «Що? Де? Коли?»)

 Завдання №2
Наступне завдання, відео завдання.
«Зашифровані казки». Завдяки малюнкам – схемам, діти визначають, яка казка зображена.

Вихователь:  Підводимо підсумки.

(Лунає звукозапис програми «Що? Де? Коли?»)
Вихователь:  У мене є величезна книга казок, всі вони чудові, а ось одна переплуталась. Послухайте її.
Завдання №3

Переплутана казки

Вихователь:  Була собі Коза. У неї було двоє Мишенят. Вирішили вони залишити Козу саму вдома та піти до Бабусі з Дідусем. 

В цей час прийшла до хатинки Лисиця. Коза така була рада її бачити, запросила до хатинки, напоїла чаєм з медом. Довго вони говорила і Лисичка запросила Козу на день народження. Коза швиденько зібралася тай пішла. Іде вона лісом а на зустріч їй Червона Шапочка. Зраділа дівчинка, що Козу побачила. Попросила її про допомогу, щоб Коза допомогла бабусю від вовка врятувати. Коза довго не думала, побігла до бабусиної хатки, розгнівалась на вовка, тупнула ногою, вовк злякався і побіг. Червона Шапочка зраділа, подякувала козі, обняла бабусю. А коза довго не забарилася та побігла на день народження, а там уже був Півник Голосисте горличко, який подарував лисичці смачнючі пиріжки. Тільки но сіли вони чай пити, як за козою прийшли дідусь з бабусею. У них з мішка вискочив собака, всіх гостей розігнав і на галявині із зайцем затанцював. 

Вихователь:  Запитання: Які казки згадують у плутанині казок? («Коза – дереза», «Півник та двоє мишенят», «Червона Шапочка», «Лисичка сестричка»

Запитання: Що переплутано у цій казці?

Вихователь:  Підводимо підсумки.

(Лунає звукозапис програми «Що? Де? Коли?»)

Завдання №4

Склади малюнок, та відгадай казку.

Вихователь: У кожної команди є три конверти із розрізаними казками, ваше завдання скласти пазли з казками. 

Вихователь:  Підводимо підсумки.

4. Фізкультхвилинка

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

Радість б’ється в нім щоднини –

Це ж чудово для дитини.      

(Лунає звукозапис програми «Що? Де? Коли?»)

Завдання №5
Опиши, я відгадаю.

Один учасник із групи однієї команди, розповідає про дії, які відбуваються в якійсь казці, а інша команда розгадує назву казки. Потім так само з іншою командою.

Вихователь:  Підводимо підсумки.

(Лунає звукозапис програми «Що? Де? Коли?»)

Завдання №6

Творчі завдання за мотивами знайомих казок.

Рукавичка

Якщо б дід не знайшов рукавичку, щоб відбулося у казці далі?

Чи могли б звірі у лісі знайти собі інший дім? Який?

Як ви вважаєте, чи міг би собака жити з іншими тваринами в рукавичці?

Якщо у лісі було б завжди тепло і світло, чи потрібна була б рукавичка для звірят?

Що необхідно було б зробити дідусеві, щоб не загубити рукавичку?

Якби дід не взяв із собою рукавичку, що сталося б з лісовими звірами?

Троє поросят
Що було б із поросятами, якби вони всі побудували солом’яні хатки?

Що необхідно було б замінити у казці, щоб вовк не був голодний?

Як ще поросяти могли б врятуватися від вовка?

Що сталося б якби вовк умів літати?

Як на вашу думку, виглядає житло вовка?

Що зробили б поросята, якби вовк перетворився на зайчика?

Червона Шапочка
Що сталося б у казці, якби Червона Шапочка зустріла Котигорошка?
Що необхідно було зробити в лісі, що б там було безпечно?
Що б сталося у казці якби Червона Шапочка вирушила у ліс з Білосніжкою?

У якій кімнаті жила Червона Шапочка?

Про що мріяла мама Червоної Шапочки?

Про що читала книжку бабуся, доки чикала внучку?

З чим були пиріжки, які несла Червона Шапочка?
Солом’яний бичок

С ким товаришували дід та баба?

Якого розміру був солом’яний бичок?

Як звали бабу й діда?

Що ще могли б пообіцяти тварини за своє життя діду?

Що бичок їв?

З чого міг би зробити дід бичка, якби не було соломи?

Колосок

Як можна назвати мишенят?

З ким ще могли б жити мишенята?

Що ще міг спекти з тіста півник?

Як іще могли б поводитися у казці мишенята?

Як виглядає млин на якому півник молов борошно?

Як склалася б казка, якби пшеничний колосок знайшов би горобець?

Вихователь:  Підводимо підсумки.

(Лунає звукозапис програми «Що? Де? Коли?»)

Завдання №6
Творчий метод роботи з казкою. «Казка від живих капель і клякс».

(Діти на аркуші паперу ставлять клякси із фарб та плівкою розтирають їх. За зображенням яке вийде складають невеличку казку)

Вихователь:  

Що ти тут бачиш?

На що схожий твій малюнок?

Яка доля твого головного героя казки?

Як би ти назвав казку?

5. Заключна частина

Повертаємось ми нині

                                                      Із казкової країни.

                                                      У казок герої чемн
                                                      Добрі ввічливі, напевне,
                                                      Ви такими будете,
                                                      Казки не забудете.

6.Підсумок
Творча гра «Як би я був….».
  Вихователь:  Зараз мої любі підійдіть до мене трішки поміркуємо.
«Якби я був чарівником, я б…»
«Як би я мав чарівну паличку, я б..
«Як би я мала килим літак, я б…..»

   Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку з розділу «Дитина у природному довкіллі» та «Мовлення дитини»
на тему: «В пошуках друзів Барвика.»
Мета: закріплювати знання про слова – назви предметів, слова – назви ознак, слова – назви дій, короткі та довгі слова. Продовжувати формувати практичні уявлення про речення. Учити складати речення за заданим словом та за  сюжетним малюнком, визначати кількість та послідовність слів у реченні. Вправляти в графічному зображенні схеми речення. Розширити й поглибити знання дітей про значення води в природі; про властивості води та її стан. Виховувати інтерес до занять, радість пізнання нового, цікавого.


Матеріал: чистомовка, прислів’я про мову, дидактичні та мовні ігри, чарівна рукавичка, бутафорні дерева, різнокольорові листочки із зображенням різних предметів, прості олівці, синя тканина – імітація калюжі, відеоатеріал кругообігу води, Д/гра "Чи порібна нам вода?", пластикові стаканчики з № 1,2,3., розетка з фарбами, ложка з цукром або сіллю, бейджики на кожну дитину, лід, склянка з водою, миска, посуд для окропу, тарілка, серветки.

Хід заняття:

Вихователь: У нас сьогодні свято – гостей зібралося багато!
    Доброго дня всім, друзі!
Діти: Доброго дня.
Вихователь: Доброго, радісного, веселого дня!
   Як зробити день веселим?
Діти: Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі – веселим буде!
Вихователь:Я хочу, щоб сьогоднішній день для всіх Вас був не тільки веселим, але і цікавим, тому, девіз нашого заняття:
Діти: Не просто  слухаю, а чую!
Не просто дивлюся, а бачу.
Відповідаю та міркую
Плідно працюю!
Вихователь: Діти, проходьте тихенько,
  Сідайте рівненько
  У мене для вас є сюрприз.
  Слухайте уважненько:
Уночі, як вам ще спиться,
Ходить, знаю, чарівниця.
Ходить садом, полем, гаєм,
Все у шати одягає.
Стає гарно навкруги,
В золоті сади, луги.
Одяг хто подарував?
Хто їх так розмалював? (Осінь).
Так, діти. Мені також осінь подарувала ось цей листочок. Подивіться, який він яскравий, красивий, незвичайний, чарівний. Послухайте, як він до мене потрапив. На високому гіллястому дереві, на гілочці, жив-був листочок. Звали його Барвик. Непомітно настала осінь, листочки почали залишати дерево поодинці та зграями. Барвик також залишив дерево, упав на землю разом зі своїми друзями-листочками.  І так хороше було Барвику разом з друзями-листочками на землі, але подув осінній вітерець, відніс його на тротуар, де ходять пішоходи. Барвик засмутився. Я поспішала вранці до вас, діти, і  подумала, що ви зможете допомогти Барвику, розвеселити його та знайти йому друзів-листочків. Допоможемо Барвику? А для цього потрібно бути уважними, спостережливими, кмітливими, потрібно добре попрацювати.
Вихователь: Щоб добре бачити та добре працювати потренуємо ваші очі:
Оченята роблять вправи:
Вліво-вправо, вліво-вправо.
Потім вгору-вниз, вгору-вниз.
Оченятами дивись.
Тепер мружить очі киця
І заплющує очиці.
Раз – дивлюся вдалечінь,
Два – в долоньках відпочинь.

Вихователь: Для того, щоб краще промовляти слова, нам потрібно виконати артикуляційні вправи – підготувати язичок.
Чистимо зубки язичком – верхні та нижні.
Покажемо свої зубки.
Посмішка – похмурість.
„Смачне варення” (змикання, розмикання губ).
Грибок: У лісі виросли грибочки
     Ось стоять вони гурточком.
     Язичок поставили,
     Наче гриб дістали ми.
Вихователь: А щоб чітко та чисто вимовляти слова, промовляємо чистомовку:
Ра-ра-ра-починається гра.
Жай-жай-жай – виріс славний урожай.
Сінь-сінь-сінь – надворі осінь.
Вихователь: Ну, що ж, тепер ми готові до пошуку друзів нашого Барвика. Попрацюємо старанно,
Щоб почули ми в кінці,
Що у нашій дружній групі,
Діти – просто молодці!
Вихователь: Діти, ми з вами готувалися чітко та чисто промовляли слова, готували язичок, промовляли чистомовку. А що ж таке слово? Що можна зробити зі словом?
Діти: Почути, сказати, написати, прочитати.
Вихователь: Для чого нам потрібні слова?
Діти: Для спілкування.
Вихователь: В навколишньому світі, нас оточує багато слів. Всі вони такі різні. Давайте пограємо зі словами.
Мовна гра „Такі різні слова”
які слова живуть на небі?
Які слова живуть на тобі?
Назвіть шкільні слова.
Осінь на дерева жовті шати… (одягає).
Пташок у вирій…(відправляє).
Листя з дерев …(зриває).
Всі дерева…(роздягає).
У садах врожай…(збирає).
Землю дощиком…(поливає)
Білу сестрицю в гості…(чекає).
Дидактична гра „Живе-неживе”.
Дидактична гра „Слова короткі та довгі” , „Весела рукавичка”.
Якими бувають слова за розміром? (довгими та короткими). Як ви це можете визначити? (довгі слова висловлюємо довго, а коротші – швидко).
На руці вихователя – „весела рукавичка”. Діти по черзі підходять до вихователя, вдаряють рукою по рукавичці і називають при цьому слова: спочатку короткі, потім – довгі.
Вихователь: Пригадайте прислів’я, які ми вчили про мову або про слово.
Слово до слова – зложиться мова.
Гостре словечко, коле сердечко.
Слово не горобець, вилетить не впіймаєш.
Фізкультхвилинка:
Як живеш? – Ось так!
Як біжиш? – Ось так!
Як танцюєш? – Ось так!
Як даєш? – Ось так!
Як береш? – Ось так!
Як ти спиш? – Ось так!
Як сидиш? – Ось так!
Як ідеш? – Ось так!

Вихователь: Як влучно говорить народне прислів’я „Слово до слова – зложиться мова”. Виявляється слова товаришують  між собою. Отже, якщо слова товаришують і допомагають нам про щось дізнатися, тоді що ми сказали?.
Діти: Речення.
Вихователь: Якщо я скажу: осінь, прийти, золота. Це речення? Ні, я промовила лише слова. Подружіть ці слова, складіть речення. (Прийшла золота осінь). Отже, з чого складається речення? (Речення складається зі слів). Що роблять слова у реченні? (Товаришують).
Вихователь: Підемо на пошук листочків-друзів Барвика.
Дидактична гра „Хто піде вперед?”
Рухатися вперед зможе той, хто придумає речення зі словом „листочок”.  Хто промовив речення перестрибує через синю тканину „калюжу від дощу”.
Вихователь: Погляньте, куди ми потрапили? Це справжня лабораторія дослідницького  інституту, де головним науковцем є Ірина Іванівна.
   Вихователь: Добрий день малята, я Ірина Іванівна, науковий співробітник дослідницького інституту, запрошую я вас до нашої лабораторії. Щоб бути справжніми дослідниками  нам  потрібно одягнути бейджики, на яких написано ваше ім’я.
( діти з допомогою вихователя одягають бейджики)
Вихователь: Що ж  ви готові?
Давайте  пригадаємо  правила поведінки в лабораторії під час проведення  дослідів :
Не шуміти;
Не заважати один одному під час роботи;
Бути обережними під час роботи;
Поважати однолітків під час обговорення;
 Сидіти рівно, слухати уважно.
А про що сьогодні піде мова, ви дізнаєтеся тоді, коли відганяєте загадку.
Відома всім вам рідина ,
Усі її вживають,
Буває хмаркою вона,
Сніжинок буває.
Бува як скло, бува тверда,
Звичайно діти, це......... ( Вода).
Вихователь: Молодці діти, правильно, це вода, і сьогоднішня розмова піде саме про воду.
Ви вже знаєте, що  більшу частину планети Земля займає саме вода.
Чи потрібна нам вода?
Кому потрібна вода? 
Яка вода?
 Як вона змінює свій колір, смак, запах?
Який стан води буває?
Саме тому я вас і запросила сюди, щоб про все це дізнатися, і дати відповіді на запитання, що нас цікавлять. Займайте будь-ласка свої робочі місця. (Діти сідають на стільчики за столи).
Вихованець: Це лабораторія професора Дивакова, він поїхав на конференцію, а нам з вами залишив деякі відеоматеріали. Чи знаєте ви, що вода в природі постійно рухається, як же називається таке явище? Давайте переглянемо відеоролик.
(Показ відеоролик про кровообіг води в природі).
Скажіть мені будь – ласка, як же рухається вода, як називається таке явище? ( Відповіді дітей).
Вихователь:  Як же нам дізнатися, як вода змінює свій колі, смак, запах?
Для цього нам потрібно провести декілька дослідів. Готові? 

Дослід  № 1. Вода не має кольору.
Довести, що вода не має кольору і може змінити свій колір лше завдяки барвникам.
Хід. 
Перед вами знаходиться пластиковий стаканчик під  №1, візьміть його обережно в руку підніміть на рівні очей. 
Що це? ( Відповіді дітей )
Так це вода. 
Якого вона кольору? ( Відповіді дітей). 
Поставте стаканчи біля себе, візьміть пензлик та розетку із різними краплинками фарби, змочіть пензлик у любу фарбу за бажанням і прополоскайте  його в стаканчику з водою.
Що сталося з водою? ( Відповіді дітей). 
Якого кольору стала вода? ( Відповіді дітей).
Так, у кожного в стаканчику знаходиться своя кольорова вода, можете ще добавити тієї  чи іншої фарби, що сталося? (Відповіді дітей).
Висновок: тобто, вода не має кольору, але змінює свій колір завдяки барвникам.

Дослід №2. Вода не має смаку.
Довести, що вода не має смаку, але змінює свій смак завдяки допоміжним  речовинам.
Хід. 
Беремо стаканчик під   № 2. 
Що це? ( Відповіді дітей)
Так це вода.
Посмакуйте її, яка вона за смаком? (Відповіді дітей)
Так звичайно, вода не має смаку.
Давайте ми у воду вкинемо допоміжну речовину, візьмемо ложку та розколотимо її. (В кожної дитини на серверів лежить ложка із речовиною, у деяких цукор, а у деяких сіль).
Посмакуйте, яка на смак  стала ваша вода? ( Відповіді дітей).
Висновок: Отже, вода не має смаку її сак залежить від допоміжних речовин.

Дослід № 3. Вода не має запаху.
Довести, що вода немає запаху, але  завдяки арматизторам вода змінює свій запах.
Хід.
Візьміть стаканчик під №3, та піднесіть його до свого носа, понюхайте, чим пахне вода? ( Відповіді дітей).
Так, звичайно вода немає запаху.
А от коли я в неї капну зовсім одну краплинку арматизатора.
(Вихователь капає кожній дитині в стаканчик різний арматизатор).
Понюхайте, чим пахне вода? (Відповіді дітей)
Висновок: Отже, вода немє запаху, запах води залежить від арматизаторів.

Завдяки проведенню цих дослідів, ми з вами дізналися, що вода не має смаку, кольору, запаху. (Показ ілюстрації немає смаку, кольору, запаху).

Д/гра "Чи потрібна вода....?"
Професор Чудаков приготувався нам гру "Чи потрібна вода...?"
(Вихователь показує дітям відеороматеріал із зображенням ілюстрацій).
Довести, що без води нема життя.

Сюрпризний момент.
Вихованець: погляньте що це нам залишив професор. (Показує кубиками льоду). 
З чого утворений лід? (Відповіді дітей)
Як ви гадаєте, що хотів цим сказати нам професор? (Відповіді дітей)
А я думаю, що професор хотів щоб ви дізналися у яких станах буває вода, і зробив нам маленьку підказку, щоб я не забула вам про це розповісти.
Отже по перше ми з вами дізналися, що вода буває в твердому стані.
Який ще стан води ви знаєте?  (Відповіді  дітей ) 
Так звичайно, другий стан води, це рідкий. (Вихователь бере склянку з водою та миску, виливає).
А який же третій стан води? (Вихователь бере гарячу кип’ячену воду паливає у посуд а зверху тримає тарілку на яку із посуду з окропом іде пар. На тарілці з’являються краплинки води).
Вихователь: погляньте, вода у вигляді пару підіймається вгору. Тобто вода перетворилася на що? (Відповіді дітей)
Так, вода перетворилася на пар. 
Такий стан води називається – газоподібний.
Отже, ми з вами вияснити, що вода буває трьох станів: твердого, рідкого й газоподібного. (Діти називають стати води, а вихованець демонструє на відео картинки із зображенням станів води).
Дітки вам було цікаво? (Відповіді дітей). 
Ви молодці, ви були справжніми дослідниками, але час залишати лабораторію професора Дивакова, тому що вона зачинється на перерву.
Давайте приберемо свої робочі місця. 
Допобачення, мені з вами було дуже цікаво працювати. До нових зустрічів, я буду на вас чекати.

Діти виходять до останнього парку.
Вихователь: Здрастуй, парк, наш милий друже!
  Ти казковий й дивний дуже.
  А про що шумиш ти листям?
  Маниш нас вже жовтим віттям.
  Ти відкрий нам таємницю
   І цікавинок криницю.
Діти знаходять листочки з „цікавинками”-малюнками.
В парку вітерець гуляв
І листочки позривав.
Ось дубовий, ось кленовий,
Ось з берізки золотий.
Горобиновий-різьбний,
І листочки із дубка
Ми знайшли в парку.

Мовна вправа „Склади речення та запиши його”.
Чим ми позначаємо слово в реченні? (Рисками).
Скільки буде рисок у реченні? (Скільки слів).
Що ставимо на початку речення? (Вертикальну риску).
Що ставимо в кінці речення? (Крапку).
Вихователь: Останнє завдання тепер розв’яжіть,
  І схеми до речень скоріш напишіть.
(Діти схематично позначають речення, промовляють його вголос, пояснюють виконання завдання).
Вихователь: Ось і скінчилась наша гра!
Вам цікаво дітвора?
А тепер скажіть мені:
Що сподобалось, що ні?
(Підсумок заняття)
Вихователь: Хай лунає всюди сміх
Ми найкращі від усіх!
До побачення, вам друзі
Гарного вам дня!
Нехай вам буде радісно
Сьогодні і щодня.


Немає коментарів:

Дописати коментар